Osteopatia jaką oferujemy

Osteopatia jest częścią medycyny manualnej opierającą się o zasady konwencjonalnej wiedzy medycznej. Charakteryzuje się interdyscyplinarnym podejściem do problemu pacjenta. Specjalista z zakresu medycyny osteopatycznej jest w stanie postawić precyzyjne rozpoznanie zaburzeń w układzie ruchu. Dzięki obszernej wiedzy medycznej różnicuje przyczynę bólu stawowego i mięśniowego z innymi chorobami układowymi, które mogą imitować objawy związane z aparatem ruchu. Osteopata ze względu na holistyczne podejście jest specjalistą w dziedzinie leczenia narządu ruchu.

Praktyka czyli jak leczymy.

Przykład 1

Pacjent zgłasza się z obrzękiem stawów skokowych. Terapeuta zanim skupi się na drenażu danej okolicy, osłucha serce pacjenta w celu wykluczenia niewydolności krążeniowej i poprowadzi wywiad w taki sposób, aby wykluczyć inne choroby układowe (choroby reumatyczne, niedoczynność tarczycy, niewydolność nerek, niewydolność wątroby, przewlekła niewydolność żylna, zaburzenia gospodarki węglowodanowej, cukrzyca). Zaburzenia w tych obszarach mogą powodować gromadzenie się płynu w organizmie.

Przykład 2

Biegacz zgłasza się z nawykowym skręceniem stawu skokowego. Osteopata wykona badanie ortopedyczne i dodatkowo sprawdzi, czy nie jest to zaburzenie neurologiczne. Choroby układu nerwowego mogą dawać osłabienie mięśni kończyny dolnej. Specjalista po wyeliminowaniu przeciwwskazań poprowadzi odpowiednią terapię i zaleci adekwatne ćwiczenia.

Przykład 3

Pacjent zgłasza się z bólem barku. Osteopata zbada bark, odcinek szyjny, sprawdzi czy pacjent nie ma choroby niedokrwiennej serca dlatego szczegółowo poprowadzi wywiad i zbada klatkę piersiową. Terapeuta zwróci uwagę na to czy węzły chłonne powiększone poprzez proces chorobowy nie uciskają struktury nerwowej, która może powodować dane objawy. Terapeuta zbada wszystkie układy, które w konsekwencji mogą objawiać się bólem stawu barkowego.

Czym jest leczenie holistyczne?

Charakterystyczną cecha takiego spojrzenia na pacjenta jest umiejętność połączenia wszystkich układów w całość. Holistyczne podejście zawsze powinno być rozpatrywane w aspekcie medycyny konwencjonalnej. Osteopata powinien wskazać przyczynę dolegliwości i jeśli dane schorzenie może być leczone manualnie to wykona adekwatne techniki. Jeśli podczas badania okaże się, że pacjent posiada inne dolegliwości niż schorzenia z układu ruchu to terapeuta skieruje daną osobę do lekarza specjalisty, podpowie jakie badania dodatkowe uzupełnić i w taki sposób wyleczy pacjenta. Na współpracy ludzi z różnych dziedzin medycyny zawsze zyskuje pacjent.

Osteopata Bielany

Osteopatia od kiedy istnieje i jak zostać osteopatą?

Sama metoda leczenia jako połączenie technik manualnych opartych na wiedzy medycznej powstała w USA w XIX wieku. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszy się w Belgii i Francji. W Polsce pojawia się coraz więcej osteopatów. Osteopatą może zostać lekarz medycyny lub magister fizjoterapii po ukończeniu dodatkowych 5 lat nauki.

Nasza placówka leczy pacjentów racjonalnie.

Istnieje wiele placówek dydaktycznych, które zapewniają szkolenie z dziedziny osteopatii na różnym poziomie. Obserwujemy, że coraz więcej placówek proponuje pacjentom techniki i teorie, które często nie pokrywają się z aktualną wiedzą medyczną. Niektórzy osteopaci błędnie rozumiejąc model holistyczny zajmują się schorzeniami, które w sposób naturalny powinni przekierować do lekarza danej specjalizacji. Pojawiają się praktyki parametyczne lub z pogranicza mistyki. My przeciwstawiamy się takim postawom promując leczenie oparte na medycynie konwencjonalnej.

Placówki, które przekazały nam wiedzę i umiejętności.

Ukończyliśmy 5-letnie szkolenie z zakresu osteopatii w Polskiej Akademii Osteopatii OSTEON – pierwszej polskiej szkole osteopatii. Swoje umiejętności uzyskaliśmy pod okiem wielu znakomitych lekarzy i osteopatów z Polski oraz osteopatów i lekarzy z Sutherland College of Osteopathic Medicine z Brukseli, z którym polska placówka ściśle współpracuje. Zdaliśmy z wyróżnieniem końcowy egzamin kliniczny przed komisją składającą się z lekarzy i osteopatów z Polski i Belgii. Stosowane przez nas techniki oraz wiedza jaką dysponujemy jest stale potwierdzana prowadzonymi badaniami w Université Libre de Bruxelles (ULB). Dlatego mamy pewność, że prezentowana wiedza jest leczeniem na najwyższym poziomie.